Mod

Felhő megoldások

Mod nyári tábor 2016

Hírek

Biztonságtechnika

Mi okozza a lényeges árkülönbséget a VPS szolgáltatók között?

Egyre nagyobb dilemmát kelt a piacon az a tény, hogy míg egyes szolgáltatók több tízezer forintért értékesítik a virtuális privát szerver (VPS) szolgáltatásaikat, addig mások ránézésre ugyanazt akár 300 Ft-ért kínálják. Az árkülönbséget itt is a kisbetűs részt rejti, amire sok esetben csak akkor derül fény, amikor a szerver leáll, ne adj Isten adatvesztés következik be.

Kifejtettünk néhány "kis", bár fontos különbséget, amire mindenképp érdemes utánajárni a szolgáltatás igénybevétele előtt!


Az első kérdések egyike az, hogy a felhasználó érzékel-e lényeges különbséget egy külföldi szolgáltató által kínált szolgáltatás kapcsán egy belföldi szolgáltatóval szemben? A válaszunk: igen.  Míg sok külföldi szolgáltató fillérekért kínál VPS csomagokat érdemes megvizsgálni annak gyakorlati hatékonyságát. Amennyiben számít az adatforgalom sebessége - márpedig az esetek többségében elengedhetetlen -, akkor célszerű a célcsoporthoz földrajzilag is minél közelebbi szolgáltatást választani, hiszen az országok közötti - ami függ  attól is, hány eszközön megy keresztül a forgalom - internetkapcsolat jóval lassabb lehet, mint az adott országon belül.

Technikai specifikáció sem mindig releváns. VPS-eket például processzorok számára méretezik, azt azonban hozzá kell számolni, hogy két processzor sem egyforma. Olcsóbb szolgáltatóknál gyakran előfordul, hogy nagyon régi (10-20 éves!) számítógépekből építik fel a környezetet, amikben ugyan többmagos processzorok vannak, de egy-egy magnak a teljesítménye töredéke lehet egy mai átlagos irodai gép teljesítményének. Így lehet, hogy sikerül 8 magos VPS-t bérelnünk, de lehet, hogy jobban járunk egy drágább szolgáltató 2 magos megoldásával.

Legtöbb helyen ígérik, hogy mentés készül a VPS-ünkről, sőt, hozzáteszik, hogy itt ugyebár magas rendelkezésre állás és redundancia van. Ezek hiányára csupán akkor szokott fény derülni, mikor bekövetkezik a legrosszabb: adatot vesztünk és nincs honnan visszaállni. Érdemes tüzetesen átnézni az aláírandó szerződést, mert ami abban nincs leírva, azt úgy kell tekintenünk, hogy nincs.

Igen nagy nehézséget szokott okozni egy külföldi szolgáltató esetén az az elérési rendszer. Sok esetben csak email/tickenting rendszer él, ami olykor borzasztó lassú reakcióidőt eredményez, ellentétben egy helyi szolgáltatóval, aki akár telefonos elérést is biztosíthat a gördülékenyebb kommunikáció érdekében. Nem utolsó sorban az sem mindegy, hogy anyanyelvünkön tudunk beszélni a támogatóval, vagy egy tőlünk több ezer kilóméterre ülő angolul sem jól tudó ügyfélszolgálatossal próbáljuk megértetni magunkat, aki többször fel sem tudunk hívni - ha esetleg már sikerült közös nevezőre vergődni vele -, mert a következő hívást már más veszi fel, aki névről sem ismeri az előző barátunkat.

És akkor meg is érkeztünk a válaszidőhöz, mint kardinális kérdéshez egy probléma esetén. Bár sokszor nehezen mérhető a válaszidő, de az emberek többsége nagyobb biztonságot érez, ha telefonon keresztül létesíthet kapcsolatot a megoldócsoporttal. Ezért is tartottuk fontosnak már a kezdetekor, hogy úgy építsük fel csomagjainkat, hogy kellő rugalmasságot és megbízhatóságot tartalmazzanak. Figyelve arra, hogy folyamatosan elérhetőek legyünk, ha Partnereinknek szüksége lenne ránk. Ezt úgy valósítottuk meg, hogy kiküszöböltük azt az eshetőséget is, hogy bejelentő szám tulajdonosa valamiért nem elérhető. Ebben az esetben átcsörög egy másik személyhez, ha a hívás nem lett fogadva, így tudjuk biztosítani Partnereinknek az állandó lefedettséget.

Mi esetünkben ez úgy néz ki, hogy hiba esetén az ügyfél azonnal telefonos bejelentést tehet a cég ügyfélszolgálatán munkaidőben, de ha igény van rá munkaidőn túli készenléttel is állunk rendelkezésre.

Ráadásul ha a kedves VPS tulajdonos operációs rendszer szinten is elakadt - VPS szolgáltatás ugyebár csak a processzort, memóriát, tárhelyet és az internetet biztosítja -, eseti díjazás vagy szerződéses viszonyban is állunk rendelkezésre hibakereséssel, hibaelhárítással, hiszen komplex informatikai rendszereket is üzemeltetünk. Nem hagyunk senkit magára!

Kapcsolat

Kapcsolatfelvételhez kérjük olvassa el a honlapunk adatvédelmi nyilatkozatát. Az alábbi űrlap kitöltésével és az adatkezeléshez történő hozzájárulás elfogadásával Ön nyilatkozik, hogy az adatvédelmi nyilatkozatunknak megfelelően kezelhetjük az Ön itt közölt személyes adatait.


 *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!



Hozzájárulok adataim kezeléséhez * 
Név:  
E-mail:  
Tárgy:  
Üzenet:  

Adja meg a képen látható biztonsági kódot: